Ministarstvo održivog razvoja i turizma i Nacionalna turistička organizacija Crne Gore, u saradnji sa lokalnim turističkim organizacijama i turističkom privredom, predstavljaju turističku ponudu Crne Gore na turističkoj berzi „ITB“  koja se održava od 6-10.marta u Berlinu.

Crnogorsku delegaciju predvodi ministar održivog razvoja i turizma u Vladi Crne Gore Pavle Radulović. ITB sajam turizma je prilika za uspostavljanje saradnje sa predstavnicima turističke privrede zemalja njemačkog govornog područja ali i drugih tržišta imajući u vidu da je ITB najposjećeniji turistička berza koja okuplja predstavnike institucija, organizacija i privrede iz preko 180 zemalja.

Prvog dana sajma, ministar Pavle Radulović i direktor sajma „CMT“ (Caravan Motor TouristikFairStuttgart), Roland Bleinroth potpisali su Ugovor o partnerstvu između sajma CMT i Ministarstva održivog razvoja i turizma koji podrazumjeva učešće Crne Gore kao zemlje partnera u 2020. Riječ je o najvećem specijalizovanom sajmu u Evropi, a Crna Gora će svoju raznovrsnu ponudu predstaviti tokom devet dana trajanja sajma.

Posjetioci sajma iskazali su najveće interesovanje za ponudu aktivnog odmora u nacionalnim parkovima i organizovane izlete. Atraktivna ponuda za aktivni odmor, biciklističke i planinarske staze i netaknuta priroda privlače sve veći broj gostiju iz Njemačke. Prethodne godine Crnu Goru je posjetilo 80 % više turista sa ovog tržišta koji su ostvarili 73 % više noćenja u odnosu na 2017.godinu. Turoperatori koji u svojim programima nude Crne Goru najavljuju odličan buking  i tokom ove godine.

Ono što zadnjih godina doprinosi konstantnom rastu gostiju sa ovog tržišta je i odlična avio povezanost sa tržištem Njemačke. Naime, nacionalna avio kompanija „Montenegro Airlines“ pored linija za Frankfurt i Dizeldorf najavljuje i letove iz Tivta za Lajpcig i Minhen, kao i uvođenje nove linije iz Hanovera. Pored nacionalne avio kompanije, niskobudžetna avio kompanija „Wizz Air“ ima cjelogodišnje letove ka Memingenu, dok RyanAir saobraća za Berlin preko cijele godine. Ono što je novina je da niskobudžetna austrijska avio kompanija „Laudamotion“ u saradnji sa kompanijom „Ryanair“ uvodi novu liniju na relaciji Podgorica-Štutgart za ovu godinu. „Eurowings“ tokom ove godine nastavlja sa prodajom sezonske avio linije na relaciji Tivat –  Dizeldorf, a najveća avio kompanja Njemačke „Lufthansa“ uvodi nove linije od aprila i  to jednom nedeljno iz Frakfurta i Minhena za Tivat.

Na štandu NTO CG, pored Nacionalnih parkova Crne Gore, svoju ponudu predstavljaju turističke organizacije Podgorice, Bara, Kotora, Budve, Ulcinja i Tivta, nacionalna avio kompanija Montenegro Airlines, JP Morsko Dobro, HG Budvanska Rivijera i Montenegro Stars, Beppler & Jacobson, Karisma Hotels Adriatic,  Regent Porto Montenegro, hotel Huma iz Kotora, CentreVille Hotel & Experiences, Verde Complexi agencije Montenegro Tourist Service, Adria DMC, DM Yachting, Globtour Montenegro, Explorer DMC, Talas DMC i Montengro Destination. 

„ITB“ sajam turizma je najposjećenija turistička berza koja okuplja predstavnike institucija, organizacija i privrede. Očekuje se da će sajam ove godine posjetiti preko 100.000 posjetilaca od čega preko 60.000 predstavnika turističke privrede.

PR Služba NTO CG

Written by Anes Lekic